onsdag 2. januar 2013


Desember, Jul, Nyttår.

For en måned det har vært. Det er Desember å juleforberedelsane står for tur.
i førjulstida var eg mykje hos Mathias og Ingvild. Det var kjempe gøy, vi går på gudstjenteste i Nidarosdomen, heim til foreldre å spiser middag, å kanskje det beste, innvitere David, Marit, Reimund og Helga på pepperkaker og husbaking, det var virkelig koselig.

Eg fekk også komme på vaffel & kaffi til Ida, der var jo selfølgelig Håvard og :-D Det var virkelig godt å treffe dere, fikk oppdatert meg litt på hva som skjer i livene til våre fellesbekjente, å det er jo ikkje å legge skjul på at eg får jo ikkje med meg så mykje, så her var det mykje å hente :-P.

Tiden min i Trondheim var heilt fantastisk!! ble kjent med mange nye, fikk snakke med mange gatemusikanter, fikk høre mangen historier, fikk minner for livet.

Men så begynte det å nærme seg Jul med stormskritt så mandagen 17 desember setter eg kursen nord over.

Etter litt planlegging finner eg en rute som passer meg, men for å komme til denne ruten må eg kjøre ca. 15 min på E6. Så da er det bare å begynne å haike, eg finner meg en god plass og står der, tiden går å ingen stopper, etter 2 timer blei det kaldt, eg bestemte meg for å bare gi opp å heller gå mot øst.  Men etter 30 min fant eg ut at eg vil jo ikkje gi opp ennå så eg sette meg ner på bakken å ber litt så går eg tilbake til den første plassen, å begynner å haike igjen. etter ca 1 time stopper det en mann, han sier at han kun skal et par kilometer, men så lenge det er nordover vil eg bli med ;-) vi begynner å snakke om turen min å hva eg har opplevd, å bare etter 5 min inviterer han meg på middag og overnatting. for en herlig type ;-)..

Etter noen dager når eg Namsos, her finner eg et bibliotek å søker opp en person som eg vet bur der. å beveger meg mot det huset. her blir eg møtt av moren å faren som kjenner meg igjen fra Bibelskolen i Grimstad. her får eg middag og plass å såve, eg spurte om de viste om noe som skjer her i Jula, de var usikre men tippset meg om friviligehetsentralen, så neste dag går eg der, her møter eg Borghild kjempe koselig dame, hun skal ha avslutnig fest med gløgg å noe godt å bite i, og eg blir invitert til å få bli med. her kommer det en god gjeng å vi sitter å snakker og synger julesanger å hygger oss. eg forteller om turen min, å spør om det er noen som har en garasje eller noe som er tørt må ikkje ver varmt, som eg kan få lov til å såve i mens eg finner en plass å feire jul, Thomas bror til Borhild sier at eg kan få låne et lite hus/hytte som han eiger som er et stykke utenfor byen, det sier eg jo ja til å vi kjører opp. her er det varmt og koselig,
eg blir der et par dager og går runt i naturen å nyter livet, eg blir kjent med naboen som jobber som lastebilsjåfør å han iviterer meg med på jobb, kl 3 på natten begynner tidenes tur. gjenom heile trøndelag nord for Namsos, her kjører vi alene på veien å får se alt som kommer til live, her føler eg meg virkelig som en turist på guida tur, eg feikk tatt mange fine bilder å sett mye fin natur. tusen takk for at eg fekk bli med :-D

Så kom dagen der han eg har med meg har bursdag. å eg har en ikkje funnet en plass å feire den, så klokken 4 går eg til frelsesarmeen som skal ha fest, eg forteller hva eg gjør å at eg vil bli med å hjelpe med det eg kan. Det får eg lov til. Det kommer mange gjester, å vi koser oss med ribbe, kalkun og mangen gode og interessante samtaler vi leker å synger å går rundt juletreet. Dette ble en helt magisk julekveld, å eg er så glad for at eg fikk ta del i denne feiringen med så mangen fantastiske mennesker.
1 juledag var eg hos familien til Borghild, her følte eg meg fort hjemme med 10 voksne og 6 barn, her spiste vi pinnekjøtt,  sang å koste oss, å vi barna fikk jo besøk av selveste julenissen.. fy søren det var stas,
ord kan ikkje beskrive takknemligheten min for dette oppholdet, men tussen tusen takk alle sammen som var med å gjør Namsos stoppet mitt minneverdig :-D

1 kommentar:

  1. Så herlig å læssa! :)
    Håpa du kom innom Steinkjer vi da!
    Mamma hadd reid opp, men du kom da aldri! Får bli seinar ein gång det da :))
    Ønske dæ myttji lykke til videre på tur.
    Guds fred og velsignelse.
    Charlotte.

    SvarSlett