torsdag 13. desember 2012

Trondheim


Trondheim

De siste dagene i Molde har vært fantastiske, mange gode samtaler,  nye venner og julekonsert med Humming People og Maria Solheim, men til slutt måtte turen gå vidare. tusen takk Molde og Sub Urban :-D  for at dere tok så godt vare på meg og at eg blei så godt kjent med dere alle :-)

Så gjekk turen til Trondheim. Å komme til ein storby er alltid litt vanskelig, det er så stort og så mye å gå til. Men i Trondheim var eg ikkje lengre enn 3 timer på vandring før eg blei invitert til ein menighet, nemlig Frikirken. Her fikk eg møte eit par stykker og blei invitert til å bli med på ein pepperkakebake-konkurranse og ein ungdomsleir.

Eg var så heldig å få bu hos Mathias, Ingvild og Bella,  det var virkelig koselig. Mangen interessante samtaler og mineverdige øyeblikk.
Eg blei med på pepperkakebake-konkurranse, vårt lag blei enige om å lage ein militær-tanks-figur (se bilde nedenfor) å det gikk veldig bra. vi kom på 4. plass :-D (av 4 lag) dommerene mente det ikke hadde noe med jul å gjøre "eee LOL..." men det var veldig jilt å lage den;-)
Ettervert beveget jeg meg til David der så vi tv,film,ps3 og mye god mat (grandiosa) det var vilt gudd.:

Så reiste vi på leir, husker ikkje navnet på leiren, men eg trur det var: Vassenleiren.
Vi måtte gå i omtrent 20min opp ein topp før vi kom til ei nydelig hytte. på leiren hadde vi mange leker å møter med andakt, lovsang, stillestund å delekveld. Vi gik tur å grilet, det var litt av en tur, her ble jeg kjent med mange nye, eg fekk lov til å dele opplevelsene mine. terningkast 6. det var og kult å være på en leir der alle ler av de gamle party-triksa mine:-P
Etter leiren tok eg og David oss en tur i byen... ååå fy søren for en julestemning det var. vi gikk rundt på torget hvor det var blitt satt opp boder å juletre, vi fikk mange gode smaksprøver.

Eg fikk også komme på overnattingsbesøk hos Trygve Leithaug, fikk se litt håndball og farmen, og spiste mye god mat:-) Så måtte eg ta turen til Ida som hadde besøk av Håvard på kaffi å vaffler, det var heilt fantastisk. Tussen takk:-D
Nå sitter eg i et rødekors-telt å drikker kaffi å skriver blogg og aner ikkje hva eg skal gjøre videre eller hvor eg skal bo. Så eg får be litt, å se hva som skjer da. til slutt vil eg sei TAKK! til alle som har sendt koselige og oppmuntrende meldninger å bibelvers til meg, det har virkelig hjelpt i de ensome tidene.


Personlige tanker
(Utdrag fra personlig dagbok)

ja det er virkelig kaldt ute, å det som skjer på teinefilm at det vokser istapper ut av nasen, det går faktisk an. Det er mange som spør meg hvorfor eg går på denne tiden av året. å det hadde jeg ikke noe svar på, før nå!. ja eg går selv om det e kaldt, men eg trur det er en mening med det også, om eg for eksempel hadde startet å gå i Mai, hadde turen å opplevelsene blit helt annerledes, kanskje det hadde vært bedre. men dei minnene eg sitter igjen med i dag ville eg ikkje vært foruten. Alle menneskene eg har møtt, alle leirene eg har vært med på, alle som har plukket meg opp når eg haiker, hadde eg ikkje møtt hvis eg hadde gått i Mai. det er kanskje kaldt ute, men det er så mange varme medmenesker som tar meg inn i varmen så jeg klarer meg.
(+ det er mye enklere å få komme inn når du ringer på døra å spør om du kan få komme inn når det snør i bakgrunnen:-P)

1 kommentar:

  1. Haha, Vassenleiren! Neida, du hadde begynnelsen rett i alle fall. Fjellet som kapellet ligger på heter Vassfjellet, og leiren heter derfor: Vassfjell-weekend. Det var utrolig trivelig å ha deg med, og Guds velsignelse videre! Klem fra Maria

    SvarSlett