søndag 26. august 2012

Dag 2

Eg stod opp kl 7.00, etter ei litt tung natt, været er bra og eg begynner å gå videre mot Aksdal, Eg går, det er herlig med sola som stig opp og fiskere som smiler å hilser:-D
klokka blir 10:45. å Eg tenker at eg vil i kirken. så jeg bestemmer meg for å heike resten av veien til  Aksdal..  det kjører et par biler forbi før en mann stopper. for en fantastisk opplevelse, vi fant felles bekjente å vi fikk snakka om kristen tru.. eg ankom kirken 10:55 å var skitten å lukta vondt. Men eg kom ikkje lengre en 3 meter inn før ein mann kom bort å hilste.. jeg sa kven eg var, å kva eg gjorde.. paret ble fasinerte å intreserte å ville ha meg fram på scenen.. etter gudstjenesten, snakka eg med presten,  han sa at eg måtte opp å fortelle om dette på eit møte som skulle vær der etter gudtjenesten.
det gjorde eg, og etterpå kom det fleire bort å slo av en prat. dette var så bra, det gav meg meir å meir mot til å forsette turen.
Eg blei invitert på middag av ein fantastisk familie, me åt kjøttkaker å snakka godt ilag,
å det tok ikkje mange minutter før eg kjente meg heima.
Dette viste seg til å bli den beste søndagen. Fikk mykje god mat å mykje godt drøs og eg fikk til og med  se Liverpool kamp å Viking kamp med svigersønnen i huset, det var mildt sagt "Kongje"!
På kvelstid fikk eg snakka litt med "el padre lé Casa"  å dattera hans. Me delte livshistorier med kvarandre.
Eg kunne sagt så mykje meir.  tussen takk for gjestfriheten Margun, Sigmund, Miriam, Janne og Magnus. herlige mennesker:)
Og tusen takk til min bestevenn Oleiv Særheim<3, som sitter i Oslo og retter bloggen min, av fri vilje. Uten Oleiv så hadde det vært vanskelig å blogge.
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar